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Free Spirit 2020
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Re: Free Spirit 2020
Noté, Sougriwa! 
J'attends une réponse de grigri pour la commande... comme je crois qu'il travaille aujourd'hui, vous avez jusqu'à la fin de l'après-midi pour modifier ou ajouter

J'attends une réponse de grigri pour la commande... comme je crois qu'il travaille aujourd'hui, vous avez jusqu'à la fin de l'après-midi pour modifier ou ajouter

Re: Free Spirit 2020
Dites, la gang... si je demande la livraison aux alentours du 10 mai, ça vous convient?
Michel, tu as demandé vers quelle date, toi?
Michel, tu as demandé vers quelle date, toi?
Re: Free Spirit 2020
Cloo a écrit:Dites, la gang... si je demande la livraison aux alentours du 10 mai, ça vous convient?
Michel, tu as demandé vers quelle date, toi?

J'ai demandé a.s.a.p. et il m'a confirmé pour fin avril

Invité- Invité
Re: Free Spirit 2020
10 mai me convient très bien!

Billy- Nombre de messages : 10557
Date d'inscription : 09/05/2016
Re: Free Spirit 2020
Billy a écrit:10 mai me convient très bien!![]()

Repiqueur- Nombre de messages : 4869
Date d'inscription : 01/02/2018
Re: Free Spirit 2020
Après discussion avec grigri... on va faire deux commandes distinctes: lui va commander ses plantes et celles de Billy et de Grany, qui sont dans sa région. Ainsi, ce sera plus facile pour la récupération des plants. Et moi, je vais commander les autres: Montréal/Laval (Ola, Repiqueur, dounette, Sougriwa et moi) et celles de Fleurie 
Ça va augmenter un peu les frais de manutention par plante, mais pas tant que ça... et ça va simplifier la logistique, si jamais on a du mal à se déplacer un jour prochain...
Je fais ça dans pas longtemps

Ça va augmenter un peu les frais de manutention par plante, mais pas tant que ça... et ça va simplifier la logistique, si jamais on a du mal à se déplacer un jour prochain...
Je fais ça dans pas longtemps

Re: Free Spirit 2020
Cloo a écrit:Après discussion avec grigri... on va faire deux commandes distinctes: lui va commander ses plantes et celles de Billy et de Grany, qui sont dans sa région. Ainsi, ce sera plus facile pour la récupération des plants. Et moi, je vais commander les autres: Montréal/Laval (Ola, Repiqueur, dounette, Sougriwa et moi) et celles de Fleurie
Ça va augmenter un peu les frais de manutention par plante, mais pas tant que ça... et ça va simplifier la logistique, si jamais on a du mal à se déplacer un jour prochain...
Je fais ça dans pas longtemps![]()
Parfait pour moi
Tu as eu une bonne idée, on pourra peut-être plus sortir de nos régions éventuellement...
Pierre
grigri- Nombre de messages : 24807
Date d'inscription : 19/05/2016
Re: Free Spirit 2020
Voilà, les deux commandes sont passées, on attend confirmation... et réception aux alentours du 10 mai

Re: Free Spirit 2020
Cloo a écrit:Voilà, les deux commandes sont passées, on attend confirmation... et réception aux alentours du 10 mai![]()
Tu veux que je te paye par transfert interac? ou je me souviens plus, on paye après la réception?
dounette- Nombre de messages : 701
Date d'inscription : 09/05/2016
Re: Free Spirit 2020
J'avais justement reçu ce matin un courriel de Free Spirit Nursery en relation avec le COVID-19:
Free Spirit Nursery a écrit:
Free Spirit Nursery and Covid-19, March 25 2020
Dear valued friends and customers,
In light of the accelerating spread of coronavirus at this time, we have made the difficult decision to temporarily close our retail nursery. However, it will still be possible to purchase our plants, pots and supports by placing an order, which we will prepare for you to safely pick up. Please see details below.
Here is how we hope to process orders and keep all of us safe:
According to Harvard Health Publishing, the virus survives for up to 24 hours on cardboard and up to 72 hours on plastic i.e. plant containers, labels etc. After receiving your emailed order, we will get that ready for you including the plants’ labels and then we will leave everything in situ and without getting touched for at least 3 days (72 hours). After this time period, your order will be ready for pick up, virus free, from a table under a tent in our parking lot.
How to place an order:
To make your plant choices you can browse our 2020 Plant List and/or our updated Manual both of which are posted on our website. The Manual is also available in a printed version ($12.00). For care workers the hard copy Manual will be free of charge. Once you have found the plants you like, your first step is to connect with us by email. In your email, you can send us your selections and/or questions and we will endeavor to reply within 48 hours. Plant supports and the Manual can also be ordered this way.
When can I pick up my order?
You can pick up your order during our usual opening times: Thursdays, Fridays and Saturdays, between 10:00 am and 4:00 pm as long as your pre-order has been able to off-gashere for at least 72 hours. Say you’ve placed your order on a Wednesday, your plants will be ready for pickup the following week Thursday, Friday or Saturday.
How do I pick up my order?
You drive into our parking lot as usual and we will welcome you from a safe distance and indicate where your plants are located. No one will have handled those boxes for 72 hours and you can safely put them in your car. If there are multiple cars in the lot, please wait in your car and generously uphold physical distancing requirements when you leave your car. Fingers crossed this system will work and if not, we’ll make and post the changes. Thank you in advance for your patience, as we will only be able to handle one or two customers at the time.
How do I pay?
We will have the itemized invoice ready with your order. If any changes have to be made, we will send you a revised invoice by email. You don’t have to pay in advance. We will try to send you the total amount of your invoice owing before you come out to pick up your plants. You can take your plants home and send us an E-transfer or you can bring, or mail us a personal cheque or you can leave us the amount in cash in a Ziploc bag. Whichever you prefer.
What do I do if I want to browse the nursery?
You can’t. Drones only. No collisions. Unfortunately, for everyone’s health and safety, we have to be very strict about the closure of the retail shopping area. However, we invite you to follow us @freespirit_nursery on Instagram, and to keep an eye on our website where we hope to introduce a number of new, creative ways of experiencing the nursery and our beautiful plants.
What do you do when you need advice on planting?
For now we can’t look at images on phones or tablets so please contact us via the contact page on our website with your planting questions. The Manual (in hard copy or on-line) already has a lot of extensive information and advice for each individual plant but we will do our best to get back to you when we can.
Do you need pots?
Please contact us via email so we can work out the details together.
Mail Order
Mail order will proceed for Existing Mail Order Customers Only, as outlined in our mail order information and order form.
*Important notes:
-- All parts of our retail and private garden are closed to the public. Only the parking lot will be open and during business hours.
-- Sorry, there is no washroom facility.
-- All garden walks and Group Tours are suspended until further notice.
We will really miss the wonderful personal contacts and we can’t wait until life is back to normal. Please stay well and healthy and remember that gardening is always a good thing to be doing, especially these days. We hope you will all get through this stronger than ever!
We are thrilled and grateful for your continued support.
Lambert and Marjanne
Free Spirit Nursery in 2020
Here are the direct links to our assortment list and manual, mail order and opening times.
We are excited to announce that as of 2018 we have joined social media and you can now find us on Instagram at @freespirit_nursery.
2020 Opening dates for preorder pickup only!
SPRING SEASON
April 2 – June 27
THUR-FRI-SAT 10-4
FALL SEASON
August 21 – October 3
FRI-SAT 10-4
Make sure to always check our website for opening times before heading out and please remember we do not accept credit or debit cards. Payment is by E-Transfer, Cheque or Cash ONLY.
Re: Free Spirit 2020
comme je travaille, c'est Cloo qui a fait tout le travail sur cette commande..
Elle m'avait préparé un fichier avec la liste des choix et les prix et je n'ai eu qu'à l'envoyé... et c'est parti mon kiki !
J'espère qu'ils auront nos choix...


Pierre
grigri- Nombre de messages : 24807
Date d'inscription : 19/05/2016
Re: Free Spirit 2020
Merci ! Vous faites une équipe formidable!
Repiqueur- Nombre de messages : 4869
Date d'inscription : 01/02/2018
Re: Free Spirit 2020
Bichette, dis-moi ce que tu voudrais, je vais renvoyer un courriel demain matin pour essayer de les rajouter

Re: Free Spirit 2020
ho wow! merciii! je regarde tousuite!

bichette- Nombre de messages : 820
Date d'inscription : 09/05/2016
Re: Free Spirit 2020
Voici ce que j'aimerais, s'il est possible de les ajouter à la commande:
Anemone nemorosa ‘Blue Bonnet’ 8$
Hepatica nobilis ‘Cremar’ 20$
Toujours dans les minis
Un gros merci!!!
Anemone nemorosa ‘Blue Bonnet’ 8$
Hepatica nobilis ‘Cremar’ 20$
Toujours dans les minis

Un gros merci!!!

bichette- Nombre de messages : 820
Date d'inscription : 09/05/2016
Re: Free Spirit 2020
Déjà reçu confirmation pour mon premier envoi:

Je vais demander ce matin l'ajout des plantes de BichetteFree Spirit Nursery a écrit:
Merçi Claudie!
I will be in touch closer to the shipping date.
Kind regards & stay well,
Lambert and Marjanne

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